Mendengar dan memerahati, harapan dan kenyataan

Khamis, 26 Februari 2009

AMARAN DATO AZIZAN TERHADAP TV3

@ tiblakedah.blogspot.com / - 12. 30pm
Pokok Sena 26 Feb. 2009 - Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak menyifatkan Umno kini cuba menjadi jaguh kononnya mempertahankan Raja-raja Melayu dan cuba menggambarkan PAS sebagai menentang sedangkan Umno mempunyai sejarah pengkhianatan mereka kepada Raja-raja Melayu.

Beliau menyatakan dalam ceramahnya sempena ucapan perasmian Ekspo Pertanian Dan Produk Halal anjuran PAS Kawasan Pokok Sena di Kompleks PAS Pokok Sena Jalan Langgar pada 25 Febuari bermula jam 9.00 malam. Turut berceramah ialah Dato Mahfuz Omar Ahli Parliman Pokok Sena dan YB Saifuddin Nasution Ahli Parlimen Macang Kelantan.
Terbaru, dalam laporan Buletin Utama TV3 pada 25 Februari lalu, Setiausaha Pemuda Umno Kedah, Haris Che Mat mengumumkan untuk membuat laporan polis terhadap seorang Exco Kerajaan Negeri Kedah dengan tuduhan menghina Tuanku Sultan Kedah berdasarkan satu surat layang.

Sehubungan itu, Ustaz Azizan selaku Pesuruhjaya PAS Kedah mencabar Pemuda Umno berkenaan untuk mengemukakan bukti dan sekiranya gagal mereka akan berhadapan dengan saman yang akan dikemukakan. "Mereka cuba nak jadi 'hero' dan 'champion', nak buat laporan polis nak heret Exco-exco kita. Kalau perkara ini tidak betul, kita akan saman TV3 dan saman Pemuda Umno.

Sebaliknya tegas beliau, Exco yang berkenaan akan diberhentikan sekiranya terbukti menghina Raja-raja. Menurut Ustaz Azizan, usaha pihak-pihak tertentu untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah telah lama dilakukan termasuk menggunakan nama istana seperti juga krisis yang dicipta di Perak dengan menggambarkan PAS sebagai jahat dan menentang Raja-raja.
Ini bukan sahaja tohmahan yang cuba melaga-lagakan kita dengan Raja-raja Melayu atau Tuanku Sultan Kedah yang kita kasihi, tetapi cuba memberikan imej yang buruk kepada PAS dalam konteks politik dan perjuangan bangsa dan negara.

Menyentuh mengenai Pilihan Raya Kecil Bukit Selambau, tegas beliau, Pakatan Rakyat Kedah tidak bimbang bahkan bersedia menghadapi 'Pilihan Raya Besar' iaitu pilihan raya seluruh negeri Kedah.

Di akhir ucapan beliau menyeru kepada rakyat Kedah supaya bersabar dan berhati-hati dengan tindakan UMNO untuk menghilangkan keyakinan rakyat kepada Kerajaan Pakatan Rakyat. Dengan lafaz Bismillah beliau merasmikan Ekspo yang mana ia bermula pada 25 Febuari dan berakhir pada 28 Febuari 2009.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan